Apr 18, 2013

Barisan Alternatif

Disebabkan terlalu 'mainstream', bahkan makin 'berani' memandangkan tarikh hari mengundi semakin hampir.. (tiada kena mengena, ke ada yang terasa?)

Teringat dalam satu kem dimana aku entah macam mana boleh melontarkan pendapat apabila ditayangkan satu video mengenai masalah remaja dan diminta untuk memberi cara-cara penyelesaian. Mungkin reaksi atas kesedaran bersama? atau poyo? 

Do you care? (bak kata Rozita Che Wan)
Yes, I'm care! (balas Prof Harlina)

Baru-baru ini, telah dikeluarkan teaser untuk filem 'Mencari Cinta'? Wah2, bukan main lagi orang kita. Makin berani ea. Aku sokong seratus peratus persatuan pelajar yang telah menyatakan bantahan terhadap filem ini. Namun, aku tak pasti apakah mesej yang ingin disampaikan oleh pihak filem itu? Mereka itu seolah2 hilang sense atau tiada deria atau terlupa bawa i/c? Salah pengarah atau pelakon?


Jadi bagaimanakah cara penyelesaiannya? Tak kan nak tunggu sampai 6 Mei nanti? Mantapkan usrah?

Kita kena educate masyarakat kita!
sentiasa nasihatkan anak-anak kita!
Haramkan filem ini!
Ini semua salah anwar!
Tukar kerjaan!
........

Apa-apa pun, saksikan lah video klip antara movie yang hit di Iran. Orang Malaysia kalau nak tengok ni pegangan Sunni kena kuat. Tak pasal-pasal aku pulak yang kena boikot.


"Kita memang lantang dalam menyatakan masalah, namun jarang kita menjadi antara yang menyelesaikan ataupun menyediakan saluran alternatif", that was my 2 cents opinion.



About the Author

Muhammad Zuhair Masiran

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Post a Comment

 
ZUHAIR MASIRAN © 2015 - Blogger Templates Designed by Templateism.com