Nov 27, 2015

Krisis Matawang Malaysia : Peluang Untuk Menjana Dollar.


Tiba masa rakan-rakan pembangkang move on. Haha..

Sejak aku sudah tidak di'taja' oleh kerajaan untuk 'melanjutkan' pengajian bidang perubatan, otak aku makin geligat. Aku makin bebas daripada cengkaman durjana (baca : kerajaan). Aku tahu, aku tak boleh nak harapkan kerajaan lagi, sebab kerajaan pun dah tak ada harapan.

Jadi, mata aku laju meluru bagai helang mencari mangsa, mencari setiap inci peluang. Jika helang boleh terbang tinggi, aku boleh menaip laju. Jadi, apa si helang ini jumpa?

Matawang Malaysia yang terjunam, ada sisi baiknya juga, bagi peneroka peluang. Inilah masanya untuk menjana matawang dollar berbanding Ringgit Malaysia. 

Bagaimana?

Salah satunya adalah Google Adsense. Tetapi, cara ini perlukan blog yang berbahasa Inggeris. Jadi, aku dah buat lagi satu blog khas untuk medicine. Ini linknya, HACK MEDICINE (kosong lagi).

Satu tips, orang yang bisnes cara ni, biasanya mereka ada berlambak blog. Jadi, aku cuba praktikkan terus.

Seterusnya, kena tunggu 2 minggu lagi baru boleh letak google Adsense.

Itu sahaja setakat ni tips blogging. Nantikan eksperimen aku seterusnya. Nama pun eksperimen, jadi tak jadi tu no dua ok. Kalau korang rasa nak cepat sikit, boleh belajar dari blog ni, HasrulHassan. Setakat ni, blog ni aku rasa yang paling terbaik untuk dijadikan rujukan.

Selamat Mencuba!

About the Author

Muhammad Zuhair Masiran

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Post a Comment

 
ZUHAIR MASIRAN © 2015 - Blogger Templates Designed by Templateism.com